Je energieleverancier
Je betaalt je energie rechtstreeks aan je energieleverancier (bijvoorbeeld Engie, Eneco, ...). Die stuurt je voorschotfacturen en een jaarafrekening (de verbruiksfactuur). Als je bijvoorbeeld verhuist, krijg je een slotfactuur.
Je factuur wordt verstuurd door je energieleverancier, niet door de netbeheerder. Wil je meer uitleg over je elektriciteits- en/of aardgasfactuur of de (net-)tarieven en heffingen? Contacteer dan de klantendienst van jouw energieleverancier. Je vindt de contactgegevens op de factuur. Bij klachten neem je het best schriftelijk contact op.
Netbeheerder Fluvius
De aanrekening van je energieverbruik gebeurt op basis van meterstanden. Die meterstanden lees je af op je elektriciteits- en gasmeter. Het is de netbeheerder die de meterstanden verzamelt (voor Hamme is Fluvius de netbeheerder). Hij bezorgt de meterstanden aan je energieleverancier, die ze gebruikt om je jaarlijkse verbruiksfactuur of slotfactuur op te maken.
Wens je advies over je energiefactuur?
Maak een afspraak met een deskundige van het energiehuis vzw BEA tijdens één van hun zitdagen in ons Woonloket via het nummer 052 47 56 22.